De Consumentenbond waarschuwt consumenten voor mogelijke problemen bij het plaatsen van bestellingen op Beddenplein.nl. Volgens de organisatie stapelen de klachten over deze webwinkel zich op. Het bedrijf schiet tekort in het naleven van de wettelijke termijn van 14 dagen voor terugbetalingen, en consumenten klagen over buitensporig lange levertijden.
De Consumentenbond heeft klachten ontvangen over een terugbetalingstermijn van maar liefst 30 werkdagen die Beddenplein.nl hanteert voor geretourneerde producten. Dit staat haaks op de wettelijke vereiste termijn van 14 dagen.
Ook op Trustpilot uiten ontevreden klanten hun frustraties over de webwinkel. Van de 129 beoordelingen die consumenten de afgelopen 6 maanden hebben geplaatst, heeft maar liefst 96 procent de laagst mogelijke beoordeling van 1 ster gegeven.
De klachten betreffen voornamelijk de extreem lange levertijden, herhaaldelijke vertragingen bij aangekondigde leveringen en incomplete bestellingen. Daarnaast klagen klanten dat Beddenplein.nl betalingen niet of niet tijdig terugstort.
De Consumentenbond adviseert consumenten om voorzichtig te zijn bij het plaatsen van bestellingen bij deze webshop, vooral als ze hun bestelling snel willen ontvangen. Om problemen met terugbetalingen te voorkomen, wordt aangeraden om te kiezen voor achteraf betalen of betalen met een creditcard.