Na een gedwongen sluiting door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) op vrijdag, staan de winkels van Bakkerij Van Keulen weer klaar voor klanten. De sluiting volgde vanwege ernstige hygiëneproblemen die volgens de NVWA een direct gevaar vormden voor de volksgezondheid.
Eigenaar Gerhard van Keulen verklaarde dat dankzij de hulp van collega-bakkers de schappen zaterdag weer gevuld zijn met vertrouwde producten. “Onze collega’s leveren voorraad aan al onze winkels, zodat we onze klanten weer kunnen voorzien van ons brood en banket,” deelde hij vrijdagavond mee.
De exacte aard van de problemen die tot de sluiting hebben geleid, is niet publiekelijk bekendgemaakt, noch door de NVWA noch door Van Keulen zelf. “We werken er hard aan om alles weer in orde te krijgen,” verklaarde Van Keulen aan Omroep Brabant.
Eerder had Van Keulen gesproken over technische kwesties in de centrale bakkerij, maar later werd duidelijk dat de NVWA de sluiting had opgelegd. Alle veertien winkels van Bakkerij Van Keulen, verspreid over locaties zoals Oirschot, Den Bosch en Rosmalen, waren vrijdag gesloten.
Op de vraag of producten veilig geconsumeerd kunnen worden, gaf de NVWA geen specifiek advies. Een woordvoerster benadrukte: “Het is aan consumenten om te beslissen of ze de producten weggooien of terugbrengen naar de bakker.”