Rond 12.30 uur vanmiddag is brand uitgebroken in een keuken van een eetgelegenheid op de Beverwijkse Bazaar. De brand ontstond in een frituurinstallatie in hal 30, de grootste hal van het terrein.
De brandweer rukte met meerdere voertuigen uit en had het vuur inmiddels snel onder controle. Tijdens de brand kwam veel rook vrij, wat flinke rookschade veroorzaakte in het pand.
Twee personen zijn door ambulancepersoneel gecontroleerd vanwege rookinhalatie, maar hoefden niet naar het ziekenhuis. Verder raakte niemand gewond, meldt de brandweer.
Foto’s tonen dat de schade aan de eetgelegenheid aanzienlijk is. De oorzaak lijkt volgens de eerste berichten bij de frituurinstallatie te liggen.
