Telecomprovider Odido had afgelopen weekend opnieuw te maken met een landelijke storing op het mobiele netwerk. Klanten door heel Nederland ondervonden problemen met bellen, sms’en en internetten. Vooral in Noord-Holland en Rotterdam duurde de storing veel langer dan in de rest van het land: sommige klanten zaten daar meer dan twaalf uur zonder stabiele verbinding.
Om die reden krijgen getroffen klanten in deze twee regio’s een financiële vergoeding. Odido laat weten dat zij automatisch een e-mail ontvangen met instructies om deze compensatie aan te vragen.
De storing werd veroorzaakt door een fout tijdens gepland onderhoud aan het netwerk. Hierdoor viel de verbinding met belangrijke routers weg, wat leidde tot instabiliteit in heel Nederland. Odido benadrukt dat de eerdere storing in juni, tijdens de NAVO-top, een andere oorzaak had: toen ging het om een fout van een externe partij.
“Dit is niet het serviceniveau dat onze klanten mogen verwachten”, schrijft het bedrijf in een verklaring. Odido belooft verbeteringen door te voeren in het netwerkbeheer en strengere afspraken te maken met leveranciers om herhaling te voorkomen.

