Amersfoort – Een verschrikkelijk incident heeft een fatale afloop gekend in een badkamerwinkel in Amersfoort. Een 60-jarige man, betrokken bij een verhit conflict, heeft zijn verwondingen niet overleefd nadat hij in het ziekenhuis was beland. De politie heeft dit tragische nieuws vandaag bekendgemaakt.
De gebeurtenissen die zich op 17 mei in de winkel aan de Nijverheidsweg-Noord hebben afgespeeld, worden momenteel nog onderzocht, aldus de politie. Het lijkt erop dat een medewerker van de winkel uit zelfverdediging heeft gehandeld.
Inmiddels is gebleken dat de 60-jarige klant naar badkamerzaak Sanisale was gekomen om verhaal te halen. Hij droeg een mes bij zich waarmee hij een 39-jarige medewerker bedreigde. Een 29-jarige collega kwam tussenbeide om te helpen, maar werd gestoken in zijn been.
Onbekend voorwerp uit de winkel
Vervolgens sloeg de 39-jarige medewerker de man met een onbekend voorwerp uit de winkel tegen het hoofd. De politie heeft vanwege het lopende onderzoek nog geen details vrijgegeven over het gebruikte voorwerp.
Rond 15.25 uur trof de politie twee gewonde mannen aan in de winkel. De medewerker kon na behandeling van zijn beenwond naar huis. De klant werd echter in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, waar hij uiteindelijk is komen te overlijden.
Sanisale reageert
Sanisale, de specialist in badkamers, betreurt het ten zeerste dat de klant is komen te overlijden. “Dit is een bijzonder tragische afloop”, aldus de woordvoerder van de FG-Groep, een nationale keten van merkformules in de keuken- en sanitairbranche.
“Na de aanval van de klant op een medewerker van Sanisale ontstond er een worsteling in de winkel om de veiligheid te waarborgen. Hierbij raakte de aanvaller gewond, waarna onmiddellijk de hulpdiensten werden gebeld en de klant in een stabiele zijligging werd geplaatst. Helaas hebben we vernomen dat hij in het ziekenhuis is overleden.”
Aanleiding voor het steekincident
De aanleiding voor het steekincident was een geschil over een levering die werd uitgesteld vanwege het feit dat de klant niet had betaald. Gedurende de afgelopen tijd had de klant zakelijke correspondentie gevoerd via e-mail met de franchisenemer van Sanisale Amersfoort. Uit deze correspondentie kon niet worden opgemaakt dat de klant verkeerde bedoelingen had. Pas recentelijk begon de klant de franchisenemer telefonisch te bedreigen.
Er wordt momenteel nazorg georganiseerd voor het personeel van de vest
iging in Amersfoort.