112Vandaag

Gelderland

Groot alarm bij zorgcentrum door verbrande worstenbroodjes

Kerkdriel

Kerkdriel – Even schrikken vrijdagavond voor de bewoners van Woon-zorgcentrum De Leyenstein in Kerkdriel. Het brandalarm ging af en de derde verdieping werd even ontruimd. De reden: een magnetron met worstenbroodjes begon te roken.

Een bewoner van een appartement op de bovenste verdieping was samen met zijn vrouw worstenbroodjes aan het opwarmen in de magnetron. Die magnetron begon flink te roken en werd vervolgens op het balkon gezet door de bewoner.

De ambulancedienst heeft twee personen behandeld na het incident, maar zijn niet meegenomen naar het ziekenhuis. De bewoner van het pand, kantinebeheerder bij de brandweer, krijgt een nieuwe magnetron van de brandweer. De traumahelikopter die uit voorzorg was opgeroepen werd tijdens het landen afgemeld.

Kerkdriel

To Top