Liverpool – Een medewerker van Specsavers is verteld dat hij “Specsavers” had moeten bezoeken nadat hij met een bedrijfswagen tegen een lantaarnpaal was gereden.
Het ongeluk, in de voorstad Woolton in Liverpool, veroorzaakte een spervuur van grappen en woordspelingen op sociale media, met een foto van het incident met de hashtag “#ShouldveGoneTo“.
De opticien lanceerde in 2002 de bekende reclamecampagne ‘Should’ve Gone to Specsavers’, waarin mensen in scènes met bizarre ongelukken voor de grap laten zien dat ze baat zouden hebben bij een bril van Specsavers.
De Liverpool City Council zei dat niemand gewond is geraakt bij het ongeval, die dinsdagmiddag plaatsvond op de kruising tussen Menlove Avenue en High Street.
De witte bedrijfsauto leek van de weg af te zijn geraakt voordat hij tegen een straatlantaarnpaal botste.
“Een Specsavers-voertuig, bestuurd door een van de medewerkers, was betrokken op een aanrijding op dinsdag 16 januari in Menlove Avenue, Liverpool,” zei een woordvoerder van Specsavers.
“We zijn opgelucht dat er niemand anders bijbetrokken is geraakt en we willen graag iedereen bedanken die ter plaatse heeft geholpen.”
De foto van het incident, die dinsdagavond op Twitter is geplaatst door Liverpool City Council, heeft veel Twitter-gebruikers ertoe aangezet hun eigen moppen en woordspelingen aan te bieden.
Een Twitter-gebruiker grapte ‘wat een spektakel!’, Terwijl een ander zei dat ze ‘die niet zag aankomen’.
Soortgelijke moppen werden gemaakt in 2013 toen een zilveren Ford tegen de voorruit van een Specsavers-winkel in Sevenoaks, Kent, reed.